Domů / Blog / 13 fantastických potravin
Kategorie
Výrobci
Články
    Odběr novinek

    13 fantastických potravin

    13 fantastických potravin - Doplnky.stravy.cz    Vhodně zvolený mix potravin vám může pomoci rychleji zhubnout, vyléčit vaše zažívací problémy a do nového roku vykročit v zdravějším a silnějším těle.

    Co si v roce 2018 určitě připsat na svůj nákupní seznam?

    Zasloužený odpočinek na gauči a pravidelné vychutnávání si vánočních specialit si může po svátcích vyžádat nepříjemnou daň v podobě několik kil navíc nebo podrážděného žaludku. Pokud se něco podobného stalo i vám, máme pro vás několik tipů na zdravé potraviny, které vám pomohou co nejdříve se vrátit do vašeho obvyklého módu.

    Pokud jste odhodlán zlepšit své stravovací návyky, zde je abecední seznam 13 potravin, které si v roce 2018 určitě připište na svůj nákupní seznam:

     

    Avokádo

    Avokádo je exotické hnědozelené ovoce hruškovitého tvaru. Kromě toho, že je neskutečně výživné na dobré tuky a nenasycené mastné kyseliny, najdete v něm i vitamíny K, C, B5, B6 a E.

    Mimo jiné, 100 gramů avokáda obsahuje 12 % denní doporučené dávky draslíku a 27 % denní doporučené dávky vlákniny. A ta je prospěšná zejména při regulaci metabolismu, který vám pomáhá při hubnutí.

     

    Brokolice

    Brokolice je doslova nabitá dávkou antioxidantů, vitamínů a minerálů. Ze všech třeba zmínit kalcium, magnézium, zinek a fosfor. Magnézium a vitamíny, které se v ní nacházejí, bojují proti překyselení žaludku.

    Kromě toho brokolice usnadňuje trávení a vstřebávání živin v žaludku a má protizánětlivé a zklidňující účinky.

     

    Chia semínka

    Chia jsou drobné černé semínka původem z Jižní Ameriky. Jejich blahodárné účinky na lidské tělo znali již starověcí Mayové a Azteci.

    Chia obsahují tak důležité minerály, jako jsou magnézium, mangan, fosfor a kalcium. Ty jsou prospěšné zejména pro růst pevných kostí a svalů. Také v nich najdete dávku omega-3 nenasycených mastných kyselin a důležitou vlákninu.

     

    Borůvky

    Určitě jste již slyšeli o výjimečných vlastnostech borůvky. Nejznámějším je tvrzení, že tyto bobule obsahují účinné antioxidanty, které bojují proti rakovinotvorným volným radikálům.

    Ve vašem "posvátečním" módu je však důležitý jiný benefit. A to ten, že borůvky mají silné protizánětlivé účinky při podrážděném žaludku a navíc redukují břišní tuk. Dokonalé ovoce, co říkáte? :)

     

    Kaštany

    Kromě skvělé chuti v sobě kaštany ukrývají sílu upravovat krevní tlak a posilovat imunitní systém.

    Kaštany obsahují opravdu hodně vlákniny, která pomáhá při peristaltických pohybech střeva a zabraňuje tak nepohodlí ze zácpy a zánětu trávicího ústrojí.

     

    Himalájská sůl

    Himalájsku sůl můžete poznat i podle jejího zabarvení, je totiž růžová. Těží se v Pákistánu a u nás ji běžně koupíte v potravinách nebo v bio obchodě.

    Tak jako obyčejná sůl, i tato je bohatá na sodík a jód a dalších 84 minerálních látek. Denní užívání himalájské soli vyvažuje pH žaludku, podporuje tvorbu trávicích tekutin v játrech a slinivce, reguluje metabolismus a navozuje kyselino-alkalickou rovnováhu v těle.

     

    Kel

    V našich končinách nepříliš populární listová zelenina, avšak zelenina s vysokou výživovou hodnotou. Dá se servírovat hned na několik způsobů. Můžete ho jíst syrový, vařený, pečený nebo sušený.

    Jako jedna z mála zelenin je bohatým zdrojem vitamínu K a vitamínu A. Zařaďte kel do vašeho jídelníčku pokud dietujete. Má vysoký obsah vlákniny a také snižuje špatný cholesterol v krvi.

     

    Mák

    Podobně jako chia semínka, i mák obsahuje mnoho prospěšných vitamínů a minerálů. Je bohatý na vitamíny skupiny B, zinek a snižuje špatný cholesterol v krvi.

    Kromě toho, že jeho konzumací uklidníte své nervy, můžete s ním zabojovat i proti nespavosti a osteoporóze a pomoct si při vašem novoročním hubnutí, protože obsahuje hodně prospěšné vlákniny.

     

    Paprika (koření)

    Účinky mleté ​​papriky na lidský organismus jsou známy již odedávna. Paprika má vysoký podíl antioxidantů, působí protizánětlivě, bojuje proti autoimunitním onemocněním celého těla, je dobrá na zrak a reguluje hladinu cukru v krvi.

    Kapsaicin, který způsobuje pálivost papriky, se mezi nadšenci považuje za přírodní analgetikum. U milovníků může dokonce pocit pálení vyvrcholit uvolněním endorfinů a následným pocitem štěstí.

     

    Quinoa

    Quinoa je typ obiloviny s vysokým obsahem proteinů a vlákniny. Často se označuje za "matku všech obilovin" a je bohatá na mangan, magnézium, kyselinu listovou, měď, železo, zinek a draslík.

    Neobsahuje lepek, a proto je velmi vhodná při dietě, například jako dočasná náhrada výrobků z pšenice.

     

    Rukola

    I vám se někdy chuť salátu v restauraci zdá až zvláštně výrazná? Může ji mít na svědomí právě rukola. Stejně jako kapusta, rukola je bohatým zdrojem vzácného vitamínu K. V 100 gramech se nachází až 136 % jeho denní doporučené dávky.

    Má velmi málo kalorii, proto je vhodné zařadit ji do jakékoliv diety. Navíc je zdrojem kyseliny listové, která v těhotenství pomáhá správnému vývoji plodu v děloze.

     

    Surový špenát

    Tak jako ostatní listová zelenina z našeho seznamu, i surový špenát je výborným zdrojem vitamínu K a kyseliny listové. Navíc se v něm nachází vysoká dávka železa, které je nutné pro správnou krvetvorbu v těle.

    Dejte si však pozor a surový špenát vždy dobře omyjte. Jeho listy se snadno stávají nosiči bakterie E. coli, která by vám mohla způsobit problémy s trávením.

     

    Zázvor

    Na závěr tu máme jeden z nejznámějších kořenů světa. Zázvor jako lék má za sebou dlouhou historii v alternativní a tradiční medicíně.

    Tento všestranný kořen má vysoké protizánětlivé účinky a lze jím například vyléčit bolest svalů po náročnějším cvičení. Čerstvě nastrouhaný kořen umí ulevit při chronické trávicí poruše, chrání buňky před vpádem virů, zlepšuje imunitní systém a redukuje špatný cholesterol v krvi.

    Nezapomeňte, že pokud vám kterákoli z uvedených potravin nechutná, ale chtěli byste si svoji stravu obohatit o její specifické vitamíny, můžete si vybrat z našich různorodých doplňků stravy.

    V široké nabídce určitě najleznete ten, který právě potřebujete. :)