Domů / Blog / 5 nenáročných cvičení, které vám uleví od každodenních bolestí kloubů
Kategorie
Výrobci
Články
    Odběr novinek

    5 nenáročných cvičení, které vám uleví od každodenních bolestí kloubů

    5 nenáročných cvičení, které vám uleví od každodenních bolestí kloubů - Doplnky.stravy.cz    Každodenní ranní bolest, otoky a ztuhlost kloubů nejsou zrovna nejvhodnějším ranním budíčkem.

    Pokud trpíte chorobou známou jako revmatoidní artritida, pravděpodobně víte, o čem mluvíme. Jedním ze zaručených způsobů, jak proti tomuto onemocnění bojovat, je vnést do svého života pravidelný pohyb.

     

    Co je příčinou vzniku revmatoidní artritidy a jak ji léčit?

    Revmatoidní artritida, lidově nazývaná i revma, je autoimunitní onemocnění, které ve vyšší míře postihuje ženy než muže. Příčina jejího vzniku není moderní medicíně nejjasnější. Předpokládá se, že na jejím vzniku se podílejí genetické faktory, hormonální nerovnováha, dlouhodobé přežívání stresu i kouření.

    Revma přitom není onemocnění, ze kterého se dá zcela vyléčit. Úlevu od jejich nepříjemných příznaků často přinášejí léky, můžeme však proti ní účinně bojovat i aktivním pohybem.

    Správné aerobní cvičení, které příliš nezatěžují klouby, přispívají k celkovému budování svalstva, a tak zvládat chorobu s čistou myslí a odolnějším tělem. Podpořit je můžete i přírodními doplňky stravy na klouby.

    1. Joga

    Specifické jogínské pozice účinně natahují a posilují vaše svaly, přičemž pracujete pouze s váhou vlastního těla. Pravidelným cvičením tak můžete účinně předcházet obávané ranní ztuhlosti.

    Joga rozpohybuje celé tělo od hlavy až k patám. Platí, že pokud při některé z jejích pozic pocítíte bolest nebo se vám znenadání roztočí hlava, v cviku nepokračujte. Dopřejte si čas a hlavně zhluboka dýchejte. Aktivujete tím krevní oběh a srdce bude pumpovat rychleji. Tím zvýšíte průtok krve do svalových tkání a obnovíte jejich funkci.

     

    2. Cvičení ve vodě

    Pohyb ve vodě je výbornou alternativou k zátěžovému cvičení "na souši". Je vhodný zejména při zvyšování celkové flexibility, přičemž nezatěžuje bolavé klouby.

     

    Pokud se i po hodince plavání či vodního fitness cítíte vyčerpaně nebo odcházíte z plovárny s mírnou svalovicí (svalovou horečkou), proces regenerace během spánku vše napraví a ráno se vzbudíte svěží jako rybička.

     

    Studenější teplota vody plaveckých bazénů navíc snižuje teplotu vašeho těla a nutí cévy rozšířit se. Zvýší se tak průtok krve v těle, který pomáhá bojovat proti svalové ztuhlosti.

     

    3. Tai Chi

    Starobylé čínské cvičení Tai Chi pomocí pomalých a přesně vedených pohybů pomáhá při zmíněné ztuhlosti.

    Toto cvičení buduje zejména sílu ve stehnech, takže člověk vydrží déle stát. Navíc, prospívá také k budování rovnováhy těla a mysli.

     

    Jelikož Tai Chi je opravdu precizní cvičení, riziko úrazu je v tomto případě minimální. Proto se hodí pro lidi, kteří potřebují rozpohybovat své tělo pomalejším tempem a zároveň zrelaxovat. Neznamená to však, že se při něm nezapotíte. :-)

    4. Cyklistika na "stacionáři"

    Hlavní výhodou cvičení na kole je, že bolavé klouby nezatěžujete příliš agresivně. Pérování kola, minimalizace pohybů horní části těla a zabírání výlučně svalů dolních končetin předchází opotřebení kloubů. Právě proto je tento druh aerobního cvičení pro revmatiky vhodnější než populárnější jogging.

    Navíc, pokud je kolo stacionárně ukotvené do podlahy, nemáte problém udržet balans. Ten můžete snadno ztratit, pokud vás při cvičení znenadání přepadne bolest a vyvede vás z míry.

     

    5. Nordic walking

    Obyčejná procházka v přírodě může revmatické klouby potrápit zátěžovými zkouškami a nesnesitelnými bolestmi. Pravidelné procházky jsou však opravdu prospěšné, a proto se jich netřeba vzdát. Pomoci při chůzi si můžete například vlastníma rukama.

     

    Nordic walking spočívá v rychlé chůze s pomocí trekingových holí. Ty udržují vaši stabilitu a pomáhají překonat náročnější úseky cesty.

    Procházka na čerstvém vzduchu vám vyčistí mozek a plíce a zároveň natáhne a zpevní svaly na nohách. Neustálým překládáním holí vpřed také posilujete vaše paže.

    Našli jste si z jednotlivých cvičení svého favorita? Nezapomeňte, že všechny cvičební aktivity je třeba nejprve konzultovat s lékařem. Kromě pohybu však nezapomeňte doplňovat vitamíny na posílení svalů, šlach a kostí i zevnitř.

    Jako doplněk doporučujeme užívat Vitamin D3 Forte, který je prospěšný pro správnou funkci svalů a při ochraně kloubů a kostí.