Domů / Blog / Efektivní hubnutí po 40
Kategorie
Výrobci
Články
    Odběr novinek

    Efektivní hubnutí po 40

    Efektivní hubnutí po 40 - Doplnky.stravy.cz    Po 40 to s hubnutím nemusí být tak snadné jako dosud. Není to však nereálné. Jak změnit své návyky, aby se vám v této oblasti dařilo?

    Co musíte změnit, pokud chcete zastavit přibírání?

    I vy máte pocit, že po 40 přibíráte už snad i z pohledu na jídlo? Vedle rodiny a práce nemáte už téměř žádný čas na pravidelné sportovní aktivity, ale přibývání se zdá být nezastavitelné? Zpomalte. Zamyslete se nad životní stylem a také nad tím, co jíte. Zhubnout po 40 totiž není tak nereálné, jak by se mohlo zdát.

    Proč to už po 40 není tak jednoduché jako dříve?

    Nejčastějšími důvody, proč přibíráte, jsou zpomalený metabolismus, špatné stravovací návyky, zanedbaný pitný režim a s ním související špatné odvodňování, málo pohybu a přirozeně u žen i menopauza.

    Menopauzou ženy nejčastěji procházejí mezi 45 a 55 rokem života. Během ní dochází k ukončení funkce vaječníků, což doprovází ztráta menstruace, návaly, noční pocení, padání vlasů, osteoporóza, bolesti hlavy, no a v neposlední řadě i přibírání.

    Jednoduše, vaše tělo se s přibývajícím věkem mění a tomu byste měli přizpůsobit i váš životní styl.

     

    Základ, na který byste měli vždy myslet

    Pokud na sobě cítíte, že přibíráte na začátek proveďte následující:

    • začněte jíst po menších dávkách, ale pravidelně (5-krát denně)
    • dodržujte pitný režim (to znamená vypít alespoň 2 litry čisté vody denně. Pít byste přitom měli převážně v první polovině dne, protože tehdy se tělo detoxikuje a vyprazdňuje. Nečekejte na žízeň - ten už signalizuje dehydrataci organismu)
    • rozhýbejte se (aktivní pohyb je nezbytností. To však neznamená, že musíte chodit na několik hodin do fitka. Začněte však chodit pěšky, zkuste plavání či kolo nebo alespoň turistiku. Jednoduše si najděte pohybovou aktivitu, která vás bude bavit, ne něco, co by jste museli dělat násilím - dlouho by vám to nevydrželo)
    • spěte a odpočívejte (spánek a odpočinek je mimořádně důležitý. Podle vědců z Brigham Young University ženy, které mají pravidelný a kvalitní spánek, jsou štíhlejší a navíc spalují tuky až o 33% rychleji)
    • nechte si zkontrolovat štítnou žlázu (mnoho žen ve věku mezi 40 a 50 let začíná mít problémy se štítnou žlázou. Její nízká funkce způsobuje výrazný pokles schopnosti těla spalovat tuky a hubnout. Důvod vašeho přibírání tak může odhalit právě lékař)

     

    Co jíst?

    Udělejte si důkladnou revizi vašeho jídelníčku. Jen tak totiž můžete konečně zastavit přibírání a nějaké kila konečně shodit.

    • Zamyslete se nad pečivem - vyměnte bílé za tmavé, celozrnné nebo grahamové a jezte ho jen na snídani
    • Přesnídejte - skvělou volbou na svačinu je bílý jogurt s pro bio kulturou
    • Obědvejte rozumně - vhodné je libové maso a ryby, ideálně připravované bez přidávání nadbytečného tuku (například grilované). Namísto brambor si jako přílohu dejte rýži, zeleninu nebo těstoviny. Brambory si můžete dopřát zase jako hlavní jídlo spolu s brokolicí. Krémové či mastné polévky nahraďte vývarem nebo klasickou zeleninovou polévkou. Mezi polévkou a hlavním jídlem se přitom doporučuje dát si krátkou pauzu, aby se jídlo stihlo rychleji rozložit
    • Nezapomínejte na svačinu - například v podobě ovoce
    • Zvykněte si na lehkou večeři - vhodné jsou zeleninové a těstovinové saláty, jogurt či kus masa se zeleninovou přílohou

    Pokud dodržíte výše zmíněné a přes den si dáte snídaně, přesnídávku, oběd, svačinu a lehkou večeři (budete tedy střídmě jíst 5krát denně), v noci by na vás neměl dolehnout hlad, který vás přinutí vyjídat ledničku.

    Samozřejmě, co nejvíce omezte cukry, alkohol, kouření a vše, co pomáhá vzniku škodlivých radikálů v těle a urychluje stárnutí.

    Ženám se doporučuje zařadit na zlepšení krevního oběhu doplněk ginkgo biloba nebo třezalku, mužům se doporučuje zinek a vitaminy skupiny B.

    Samozřejmě, při hubnutí si můžete pomoci i dalšími doplňky na hubnutí.

     

    Přestaňte se týrat hladověním

    V žádném případě však v zájmu zhubnout nepřestávejte jíst. Je to krátkodobé řešení, které vám rozhodně dlouho nevydrží. Navíc pak začnete jíst ještě více.

    Ano, tradičním řešením problému s přibíráním bývá pravidlo "po šesté nejíst", případně zcela vyloučit ze stravy sacharidy. To není správné. Optimální poměr je 30% bílkovin, 40% sacharidů a 30% tuků ze všech potravin, které denně zkonzumujete.

    K večernímu salátu si klidně přidejte maso, tofu či jinou bílkovinu. A vždy si pamatujte - jezte rozumně a nikdy nehladujte.