Domů / Blog / Jak pomoci mozku k lepší koncentraci?
Kategorie
Výrobci
Články
    Odběr novinek

    Jak pomoci mozku k lepší koncentraci?

    Jak pomoci mozku k lepší koncentraci? - Doplnky.stravy.cz    Je zajímavé, že slovo multitasking ještě před rokem 1965 neexistovalo. Pojem "multitask" se poprvé objevil v článku od amerického IT gigantu IBM. Ten v něm popisoval systém, který je schopen provádět více (multi) úkonů (tasks) v témže čase najednou. Šlo tedy o definici systémové efektivity.

    Multitasking je mýtus.

    I vy jste si mysleli, že multitasking je zcela běžná lidská vlastnost? Že je přirozené provádět několik věcí najednou a každou na 100%? Mýlili jste se.

     

    Člověk není stroj, a proto nemůže být v multitaskingu efektivní. To, co běžně považujeme za multitasking, je obyčejné roztříštění pozornosti. Lidský mozek prostě není schopen najednou provést dvě různé věci na 100 %.

    Multitasking zvládáme pouze pokud děláme činnosti hluboko zakorené v našem podvědomí. Například, když kráčíme a mluvíme. Pokud však začneme dělat složitější věci, které vyžadují naše plné soustředění, multitasking nám nepomůže.

    Proto je nesmyslné od svých zaměstnanců v práci multitasking vyžadovat. Může způsobit více škody než užitku. Při plnění úkolů nám mnohem lépe pomůže cílevědomé soustředění.

     

    Vytrénujte si nezlomnou koncentraci

    Koncentrace je jako sval. Pokud ji chcete zlepšit, musíte ji vycvičit. Existuje několik ověřených postupů, jak na to. Pokud je budete dodržovat, vytvoříte si návyk a výsledky se dostaví dříve, než byste čekali.

     

    Pojďme na to nejprve přes žaludek:

    ● co zaručeně pomůže zvýšit vaši koncentraci, je správná výživa. Jezte hodně ovoce a zeleniny. Je plná antioxidantů, vitamínů a fruktózy, která se do těla uvolňuje postupně. Mozkové buňky potřebují na správné fungování neustálý a pravidlený přísun energie, protože sami si tuto energii neumí vytvořit ani uchovat.

    ● mozek rozhýbete i přísunem nenasycených mastných kyselin. Ty se nacházejí například v oříškách nebo v avokádu.

    ● pravidelně užívejte vitamin B12, vitamin D a přírodní ginkgo biloba. Všechny tři podporují funkci mozkové aktivity a zvyšují schopnost soustředění. Ginkgo biloba je navíc známé jako "mozková bylinka", která velmi účinně bojuje se slabou koncentrací, depresí, malátností, únavou a zapomnětlivostí.

    ● pokud vás čeká opravdu dlouhá a nudná porada, na které musíte být plně soustředěný, žvýkejte peprmintovou žvýkačku nebo cucejte mentolový bonbón. Je vědecky dokázáno, že peprmint pomáhá zlepšovat koncentraci, paměť a zkracuje čas naší reakce na vnější podnět.

     

    Naplánujte si den předem a to nejtěžší udělejte jako první

    Hned po příchodu do práce přidělte svým zadáním číslo od 1 do 10 podle jejich náročnosti. Na tom zadání, které má nejvyšší číslo, začněte dělat okamžitě.

    Odkládání složitějších úloh na později je kontraproduktivní. Energii, kterou jste měli věnovat většímu projektu, jste již vyčerpali, co vás může demotivovat.

     

    Odpojte se

    Zní to jako klišé, ale opravdu to funguje. Odhlaste se ze svého e-mailu a sociálních sítí, ztlumte mobil. Vyčleňte si hodinu dopoledne a hodinu odpoledne na potřebné "vybavovačky" a ostatní čas věnujte projektu, který měl být hotový již před týdnem.

     

    Ukliďte si stůl a zavřete dveře

    Pokud se oči nebudou mít čeho vizuálně "chytit", nebude to odvádět vaši pozornost a vy zůstanete soustředění. Při větším projektu ze stolu odstraňte vše, co by vám mohlo připomenout menší nedokončené úlohy. Mohlo by vás to svádět k tomu, abyste věnovali pár minut ne tak podstatnému projektu.

    Zavřené dveře jsou jasným signálem pro ostatní kolegy, že nechcete, aby vás rušili. Pokud se chystáte navodit si kreativní atmosféru svou oblíbenou hudbou, nebudete je rušit.

     

    Zkuste techniku ​​pomodoro

    Pomodoro (rajčatová) technika je způsob udržení koncentrace, který pochází z Itálie. Spočívá v 25 minutových blocích intenzivního soustředění a práce na vybrané úloze.

    Vypněte si zvuky na mobilu a kolegům řekněte, aby vás za žádnou cenu nevyrušovali. Nastavte si časovač na 25 minut. Pokud vaše mysl začne odbíhat, řekněte si, že práci věnujete jen určitý čas a že to ještě nějakých pár minut vydržíte.

    Po 25 minutách si dejte 5 minut pauzu. Jděte se napít nebo se projděte. Když se budete cítit připraven na další blok, začněte znovu.

    Pomodoro techniku ​​opakujte, dokud úkol nevyřešíte. Budete mile překvapeni, jaká je tato technika účinná a kolik práce jste za ten čas vyřešili.

     

    Nejjednodušší rada, jakou od nás na závěr dostanete, je však taková: Všechno odložte a prostě to udělejte. Budete se cítit o úkol lehčí :-)