Domů / Blog / Míváte unavené oči a zhoršuje se vám zrak?
Kategorie
Výrobci
Články
    Odběr novinek

    Míváte unavené oči a zhoršuje se vám zrak?

    Míváte unavené oči a zhoršuje se vám zrak? - Doplnky.stravy.cz    Očima vnímáme okolo 90 % věcí kolem nás. Proto je důležité, abychom péči o svůj zrak věnovali dostatek času.

    Zkuste oční gymnastiku

    Věděli jste, že oči jsou jediným orgánem v našem těle, který funguje bez nutnosti odpočinku vždy, když ho potřebujeme? To však neznamená, že je třeba je zanedbávat. Víčka a svaly, které okem hýbou, si totiž odpočinout potřebují. A kromě toho by si měli pravidelně i zacvičit. Takzvaná oční gymnastika vám totiž může zlepšit zrak.

     

    Trénování očních svalů pomáhá udržovat zrak v dobré kondici a zpomaluje stárnutí očí, s čímž přímo souvisí fakt, že oddaluje nošení brýlí.

     

    Pokud však patříte k těm, kteří už brýle nosí, oční cviky jsou vhodné i pro vás. Pomáhají totiž udržet zrak v aktuálním stavu, čili tak, abyste už nemuseli nosit silnější dioptrie.

    Jak je možné, že cviky na oči dokáží pomoci?

    Odpověď je poměrně jednoduchá. Oční gymnastika, jinak známá také jako oční jóga, uvolňuje napnuté svaly očí a okolí, které má do jisté míry staženy každý z nás. Cvičením se tyto stažené svaly stávají pružnější, díky čemuž se oči pohybují jednodušší.

     

    Naopak bez procvičování očí se může délka očního svalstva zkracovat, což způsobuje deformace oční bulvy, které nejednou vedou ke vzniku krátkozrakosti nebo dalekozrakosti.

     

    Oční gymnastika navíc může zlepšit zrak i o jednu až dvě dioptrie. Třeba ji však provádět pravidelně, ideálně každý den alespoň po 5 minut.

    Procvičování očí vám tedy nezabere mnoho času, přičemž vám může velmi pomoci. Proč to tedy nezkusit? Nakonec, vždyť i samotné cviky jsou zcela jednoduché.

    Toto jsou některé z nich:

     

    1. Kroužení očima

    Podívejte se na kořen nosu, co nejvýš, a následně začněte kroužit očima směrem doprava, dolů, doleva a zpět nahoru. Při tomto cviku byste měli trochu pociťovat tlak. Můžete ho přitom dělat i se zavřenýma očima, důležité je však zopakovat ho 4krát.

     

    Mezi jednotlivými cviky, podobně jako při běžném tréninku, si však vždy dejte pauzu. Oči na několik sekund zavřete a nechte je odpočívat.

    2. Pohyby očima shora dolů a naopak

    Hlavu klidně držte na místě a nepohybujte obočím. Pomalu začněte pohybovat očima směrem nahoru a snažte se podívat až na kořen nosu. Potom plynule přejděte očima co nejníže. Cvik opakujte 6krát.

     

    Vždy pamatujte na to, že pohyby očí by měly být klidné, pomalé a pravidelné.

    3. Mrkání

    Podívejte se na špičku vašeho nosu a začněte mrkat. Po chvíli mrkání zamiřte váš pohled přibližně 5 metrů před sebe a následně do co největší vzdálenosti, jak se jen dá. Mrkejte neustále a nezapomeňte se vrátit do polohy, ve které jste mrkat začali.

    4. Pohybování očima do stran

    Tento cvik má podobný princip jako při pohybování očima shoda dolů, tentokrát se však budete dívat do stran. Nejdříve namiřte zrak co nejvíce doprava, jak se jen dá, pak co nejvíce doleva. Cvik opakujte 4- až 6-krát.

     

    Díky takovému druhu cviků s očima budete vidět do stran mnohem lépe.

    5. Sekundová ručička

    Pokud máte k dispozici velké nástěnné hodiny, cvičit můžete i s jejich pomocí. Sledujte očima vteřinovou ručičku a pohybujte jimi stejně trhavě, jako ona. Ideální bude, pokud byste si pak zacvičili očima i v opačném směru.

    6. Masáž konečky prstů na závěr

    Když skončíte s cviky, dopřejte si jemnou oční masáž. Zavřete víčka a opatrně se po nich pohybujte konečky ukazováčků. Stejně si můžete promasírovat i vaše spánky.

    I díky takovým jednoduchým cvikům můžete pomoci vašim očím, aby byly v lepší kondici, méně unavené, ale především, aby se vám nekazili.

    Přece jen, oči máme pouze jedny, tak si o ně pečujme. :)

    Udržte si zrak v dobré kondici s vhodnými vitamíny. Podívejte se na naši nabídku