Domů / Blog / Tipy pro zdraví
Kategorie
Výrobci
Články
    Odběr novinek

    Tipy pro zdraví

    Tipy pro zdraví - Doplnky.stravy.cz    Pokud vám husí kůži na zádech způsobuje už jen představa otužování se v ledové vodě, posílení imunity můžete vzít do vlastních rukou i jinak. Například vhodnou stravou. Věděli jste, že téměř všechny potraviny pro posílení imunitního systému najdete ve své zahradě?

    9 potravin pro posílení imunity, které najdete i ve své zahrádce

    1. Česnek

    Má v sobě bohaté zastoupení látek, které zlepšují imunitu člověka proti bakteriím a virům. Nejprospěšnější látka allicin posiluje imunitní systém, takže pomáhá předcházet nachlazení a chřipce - dvojici, která se se sychravým podzimním počasím spojuje nejvíce.

    To potvrzují i ​​několik vědeckých studii. Výsledky jedné z nich ukázaly, že u lidí s pravidelnou denní dávkou alicinu se nachlazení vyskytlo o 63 % méně než u těch, kterým bylo podáváno placebo.

    Alicin je však účinný nejen na předcházení onemocnění, ale i jejich léčbu. Ti, kteří konzumovali alicin během nachlazení, se uzdravili v průměru o 3,5 dne dříve.

    V jiné studii se zase ukázalo, že pacienti užívající česnek měli o 21% méně doprovodných symptomů nachlazení a uzdravili se o 58 % rychleji než skupina, která užívala placebo.

    2. Ořechy

    Obsahují selen, zinek, vitamín E, ale také měď či další živiny prospěšné pro posílení imunity. Nejúčinnější jsou sice mandle a kešu oříšky, které si jen tak doma nevypěstujete, ale vhodné jsou i vlašské ořechy či dýňová semínka bohaté na zinek. Ty jsou plné antioxidantů a zdravých omega-3 mastných kyselin.

    Ořechy jsou skvělým doplňkem stravy. Konzumovat je můžete jen tak jako rychlou pochoutku nebo jako součást salátů, pomazánek či koláčků. Kromě toho, že posilují imunitu, pomáhají předcházet anémii.

    3. Houby

    Obzvláště hřiby obsahují velké množství vitamínů A, C a D. Velmi známou houbou na posílení imunity je Shiitake, která však u nás neroste. Její lokální náhradou je hlíva ústřičná, která rovněž obsahuje velký poměr beta-glukanu. Jde o složený cukr a jednu z nejúčinnějších látek pro posílení imunitního systému.

    Neobdivujte houby pouze na Facebooku a fotografiích svých přátel. Vždyť stejný košík si můžete nasbírat v tomto období i vy. ;)

    4. Křen

    Pomáhá hlavně při rýmě, chrapotu a uvolňuje dýchací cesty ucpané hlenem. Nejlepší účinek má, pokud ho budete konzumovat nastrouhaný v syrovém stavu. Pokud se však na takovou silnou dávku "pročištění" sliznice necítíte, klidně si ho smíchejte s medem.

    Ten je rovněž velmi účinným zdrojem prospěšných látek, které posilují imunitní systém. Kromě toho je skvělou náhradou za běžný cukr, takže pokud zvyknete v chladném období popíjet větší množství čaje, med by ve vaší zdravotní výbavě určitě neměl chybět.

    5. Bobulové ovoce

    Jeho výhodou je velký obsah vitamínu C, ačkoliv největším lákadlem je chuť. Zatímco předešlé potraviny nemusí chutnat úplně každému, sladké bobulové ovoce neodmítne téměř nikdo. A to je dobré, protože obsahuje polyfenoly, které jsou nezbytnou ingrediencí pro zdravý a silný imunitní systém.

    6. Brokolice

    Brokolice je snad nejzdravějším druhem zeleniny. Její účinky na zdraví člověka jsou opravdu různorodé. Aby vašemu tělu dodala co nejvíce vitamínů A, C a E, vařte ji co nejméně. Ideálně vůbec. Obsahuje i selen - ten také podporuje tvorbu protilátek a zpomaluje vznik chřipkových bakterii.

    Pokud jste si mysleli, že největším zdrojem vitamínu C jsou pomeranče, následující informace vás proškolí. Je to právě brokolice, která oproti pomerančem obsahuje až dvojnásobné množství "céčka".

    7. Sladké brambory

    Nedostatek vitaminu A může vést ke zvýšené náchylnosti na infekční onemocnění a oslabení imunitního systému. Jedním z nejlepších zdrojů vitamínu A jsou sladké brambory.

    Studie z roku 2002 přinesla zajímavé zjištění spojené s "áčkem" a imunitou. Ukázalo se, že děti s nedostatečným příjmem vitamínu A byly až o 35 % náchylnější na respirační onemocnění jako ti, kteří vitamin A užívali pravidelně.

    Batáty jsou už i mezi slovenskými pěstiteli stále oblíbenější součástí zahrad. To proto, že chutnají výborně a nejsou náročné na pěstování. Nyní už dokonce víte i to, že jsou výbornou potravinou na posílení imunity.

    8. Červená paprika

    Má vysoký obsah vitaminu C, takže červená paprika má na imunitní systém podobný vliv jako brokolice. Dopřejte si ji na snídani nebo večeři v syrovém stavu a riziko, že vás během téhoto podzimu přemůže nachlazení nebo chřipka, bude o něco menší.

    9. Jablka

    Jablečná šťáva má protizánětlivé účinky a je výbornou potravinou pro posílení imunity z hlediska účinnosti i chutě. Kvůli vysokému obsahu cukru si však třeba jablka dávkovat postupně. Pro dostatečnou ochranu proti nachlazení stačí zkonzumovat i jedno jablko denně.

    Jak posílit imunitu, když nemáte vlastní zahradu?

    Samozřejmě, ne každý si může dovolit pěstovat vlastní plodiny v zahrádce za domem. V takom případě vám doporučujeme navštívit místní trhy, kde určitě najdete zdravou zeleninu i ovoce od lokálních pěstitelů. Svůj imunitní systém můžete také stimulovat pravidelným sportem, otužováním nebo nejméně náročným způsobem - přes výživové doplňky na posílení imunity z naší nabídky. U nás najdete zmíněný česnek, hubu Shiitake i samotný beta-glukan.